top of page

Reykjavik yolunda BATI IZLANDA

Kuzey yarımadayı bitirip tekrar Batı İzlanda'ya geçtiğimizde, Reykjavik yönüne devam ediyoruz. Vakit darlığı yüzünden batı fyordları kısmını tamamen pas geçiyoruz. Bir sonraki İzlanda gezisinin olmazsa olmazı olarak listede yeri hazır.

Kuzey yarımadayı bitirir bitirmez, akşam ulaşabildiğimiz ilk medeniyette konaklayalım diyoruz. Haritada kasaba olarak görünen yerler genelde 3-5 evlik köyler oluyor. Bunlardan biri olan Laugarbakki'ye vardığımızda benzin istasyonundan bozma bir kamp alanına geliyoruz.

Benzin istasyonunu ve kamp alanını işleten yaşlı çift 48 kişilik Laugarbakki nüfusunun beşte

birini de toplamış muhabbet ediyor dükkanın içinde. Dükkanı bir müze edasıyla gezmek mümkün. İçinden eldiven, daktilo, telefon ya da bebek falan alıp almamak size kalmış.

Etrafta hiçbir şeyin olmadığı bir yemyeşil bir arazide campervanımızı parkedip kamp moduna geçiyoruz, hem akşam yemeği hem de kahvaltı için.

Kamp alanının bir de sıcak havuzu var, kampçılara sunduğu ama doğal havuz olmadığı için çok ilgimizi çekmiyor.

Kahvaltıdan sonra Borgarnes istikametine doğru yol alıyoruz. Yolda giderken sağda bir bilgilendirme tabelasına yaklaşıyoruz. Burada çevrede görülebilecek bir kaç nokta ile ilgili resimler ve özetler var.

Hraunfossar'ı hedef olarak belirleyip navigasyon cihazını çalıştırıyoruz.

Borgarnes'e 40-50 km kala saptığımız yok bizi Hraunfossar'a götürecek. Ancak yolda önce Deildartunguhver ismindeki sıcak su kaynağının bulunduğu alana uğruyoruz.

Borgarnes ve Akranes şehirlerinin ısınmaları buradan borularla taşınan su ile mümkün oluyor.

Gene bu alanda yaratılmış küçük bir sera alanında domates bile yetiştiriyorlar! İzlanda'da yetişmiş süper lezzetli domatesler yedim diyebilirim.

Hraunfossar buradan 40 km daha ileride bir şelaler topluluğu. Bu şelalenin ilginç yanı yukarıdan gelen bir suyun olmaması. Su, lav taşları ile süzülerek kayaların içinden akıyor. Yani görünürde buz, kar vs yok... Muhteşem bir görüntü.

Bir sonraki durağımız Víðgelmir olacakmış ama GPS göstermediği, biz de gidip gidip bulamadığımız için elimiz boş döndük. Víðgelmir bir lav kanalı.. bir nevi mağara, tünel de diyebiliriz. Lav oluşumlarını yakından incelemek için güzel bir yer olabilirdi.

İstikamet Borgarnes.

Borgarnes, şeker bir kıyı kasabası. Pek bir şey olmayan bu yerde trip advisor sayesinde denize nazır

muhteşem bir kafe bulduk. Ağustosta kapanacaklarını söyledikleri için buradan linki vermem çok anlamlı olmayabilir ama kafenin ismi Eddu Veröld. Muhtemelen oraya giden son Türkler biz olduk.

Borgarnes'teki penceredeki kalpleri görünce özellikle Akureyri'de trafik lambalarındaki kırmızı ışıkların bile kalp şeklinde olduğunu farkettiğim aklıma geliyor. Bunun sebebi 2008de mali kriz sonrasında İzlandalılar olumlu düşünmenin ve neyin gerçekten önemli olduğunun altını çizmek adına şehri kalplerle süslemişler

Borgarnes'te biraz dolaşıp, Reykjavik'e doğru yol alıyoruz.